sábado, 2 de abril de 2016

• Dificultat: Fàcil
Perfil Elevació

APROXIMACIÓ i ALTRES DADES

Aquesta caminada l'hem realitzat durant un dia de Setmana Santa. Durant aquestes dates l'accés als Llacs de Covadonga està restringit als autocars de transport públic. Per aquest motiu, hem hagut de deixar el cotxe a Cangas de Onís, a l'aparcament de l'estació d'autocars del poble i comprar un bitllet d'anada i tornada. El preu son 8€ per pujar fins a dalt dels llacs. Si només es vol visitar el santuari de Covadonga el bitllet és força més barat.

Nosaltres hem deixat el Cotxe a Cangas tot i que hi ha fins a 4 aparcaments pel camí direcció a Covadonga, ens han aconsellat agafar l'autocar a Cangas ja que solen omplir les places aquí i la gent dels aparcaments de més endavant, sovint s'han d'esperar. El preu es el mateix.

Us deixo la web de l'accés a Covadonga: Clica aquí

Mapa de Cangas de Onís a dalt els Llacs:

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Com he dit abans hem agafat l'autobús a Cangas de Onís. La primera parada que fa aquest és al Santuari de Covadonga, nosaltres hem decidir no baixar i seguir amunt fins als Llacs, deixant la visita al Santuari per a la tornada. Pàgina del Santuari de Covadonga Clica aquí

L'autocar ens ha deixat a l'aparcament de la Buferrera, lloc des d'on hem començat a caminar. El recorregut que hem fet vé marcat en un dels fulletons d'informació de diferents itineraris que disposa el parc. Nosaltres hem fet una petita variació de l'itinerari curt. Voliem fer-ne un d'una mica més llarg, però la neu que hi havia a dalt els Llacs ens ha sorprès i no anàvem prou preparats per no mullar-nos els peus (Hi havia força neu en algun punt).

Vista de la carretera que puja als Llacs

Construccions envoltades de neu

Així dons comencem a caminar seguint el camí perfectament indicat. Després del primer quilòmetre i sumant ja uns metres de desnivell positiu arribem al primer punt amb vistes espectaculars, el Mirador del Principe. Des d'aquí es pot veure un prat a la força metres més avall. Al fons, gràcies al dia tant clar que hem trobat avui, podem veure el Mar Cantàbric.

Vista des del Mirador del Principe

A partir d'aquest punt deixem l'itinerari curt marcat al fulletó de rutes que ens han donat al parc per ampliar una mica la ruta i poder veure el Llac La Ercina des d'una altra perspectiva. Així dons, enfilem per un camí de pista que puja de manera progressiva fins a trobar-nos un cartell indicador. A la dreta baixem al llac La Ercina, recte aniriem a "Vega de Ario" pel PR-4.

El camí fins aquest punt ens l'hem trobat amb força neu i el vent que bufava intensament ens ha dificultat la pujada. De totes maneres el camí és bò i no suposa cap dificultat arribar fins aquest punt.
Des d'aquí les vistes al Llac son espectaculars.

Pista que surt del Mirador del Principe

Llac La Ercina

Així dons, deixem el camí ample i baixem fins el llac que tenim a sota nostre per un camí que es pot intuir. En aquest punt la neu es començava a fondre i en alguns punts ens arribava fins a genoll. Això vol dir peus ben molls, ja que no ens esperàvem trobar tanta neu.

Just al costat dret del Llac atravessant la "Vega de la Tiese" hi trobem un bar-restaurant amb lavabos, taules per fer picnic, etc...

Des d'aquí les vistes al llac son de nou exepcionals.

A partir d'aquí tornarem a seguir l'itinerari curt indicat anteriorment. Unes escales surten per la part de darrera d'aquest refugi. Amb pocs metres arribem al Mirador d'Entrellacs. Des d'aquest punt elevat es poden divisar els dos llacs només girant la vista 180º.

Llac Enol

Llac la Ercina

Uns metres més amunt veiem una petita construcció. Hi podem arribar si ens vé de gust. Nosaltres hi pugem i ens assentem a una de les seves parets on quedem resguardats del vent, que ha afluixat, però que encara pica. La tranquilitat que s'hi respira és immensa.

Només ens queda baixar fins al Llac Enol per un camí empedrat. Nosaltres l'hem d'intuir una mica, ja que la neu s'hi acumula i no ens el deixa veure del tot bé.

Un cop al peu del llac hem baixat pel boral de la carretera fins arribar de nou a l'aparcament on hem començat a caminar. Hi ha un camí empedrat que va paral·lel a aquesta, però a l'estar ple de neu hem decidit baixar per la carretera.

Afegir que en aquesta època de l'any el transport en autocar és continu. No ens hem hagut d'esperar ni dos minuts fins que n'hem pogut agafar un que ens portés de nou avall.

De baixada ens hem parat a fer la visita de rigor al Santuari de Covadonga. Molt recomenat també.

Mapa track, més informació i fotos: Clica aquí